Tuesday, June 16, 2009

Animale de casa

Aseara fumam linistita in bucatarie, cind am constatat optic prezenta unui soarece in casa. Vara-mea era venita la noi, si era si ea cu mine in bucatarie.
-Vezi ca avem un soarece, am anuntat-o.
-De unde stii?
-Ca l-am vazut. A intrat de-acolo de la usa sub dulapul de la bucatarie si cred ca se deplaseaza catre tine. A inceput sa tipe si s-a ridicat de pe scaun. Dar.... soarecele nu stiu unde a disparut, ca nu l-am mai vazut seara. Ok, stam noi la parter, dar balconul a stat inchis, la geamul de la camara este plasa.... oare pe unde o fi intrat? Capcana de soareci nu avem. Cine s-ar astepta sa aiba soareci la bloc? A improvizat mama un fel de capcana, dar azi dimineata, dupa ce m-am trezit, si inca mi-era lene sa ma ridic din pat, l-am auzit pe Jerry fosnind pe la mine prin camera, asa ca m-am lamurit ca improvizatia nu a functionat. Primul meu gind a fost, pacat ca nu mai avem pisica din balcon.

Pisica a fost alt animal care a venit singur la casa noastra. Pe linga blocul meu exista pisici si caini vagabonzi. Intr-o primavara, acu vreo doi ani, o pisica a considerat balconul nostru, care este plin de saci, pachete si valize cu tot felul de resturi antedeluviene, un loc potrivit pentru a-si fata progeniturile. A facut 4 pui, din care doi au murit cind erau foarte mici. Noi am adoptat o politica de neutralitate in ceea ce privea neamul pisicesc ce rezida la noi in balcon: nu le-am dat de mincare, nu le-am introdus in casa, dar nici nu le-am alungat si nu le-am facut nici un rau. Cind puii au fost destul de mari, pisica a plecat cu ei, lasind in urma alti locatari in balcon, la fel de neinvitati ca si ele: un trib de purici, ce se instapinisera pe cirpele de acolo. Toata vara a trebuit sa stam cu balconul inchis, pentru ca puricii sa nu patrunda in apartament. Din cind in cind mai deschideam usa si dadeam un raid mortal cu deodorant de purici, ca sa se mai rareasca neamul lor. In final problema s-a rezolvat de la sine, imediat ce a venit iarna si a dat inghetul.

Tot pe principiul puricidului, azi dimineata cind m-am ridicat din pat, m-am uitat pe dupa dulap, poate vad unde e soarecele. Ma intrebam daca pateste ceva daca il dau si pe el cu insecticid.

VA URMA

Sunday 11 February 2007

No comments:

Post a Comment