Tuesday, June 16, 2009

Bucuresti - Bits and Pieces

Simbata dimineata, ora 8.
In ciuda faptului ca tot auzisem despre putoarea din metrou, Bucurestiul m-a asteptat cu miros de vanilie la iesirea catre pasajul de la Universitate. Apoi cafeaua cu lapte de dimineata la Gregory's, si am urcat catre cerul gri al capitalei, impreuna cu Vera.

Simbata twighlight zone.
Daca tot n-am mincat niciodata la o cantina sudenteasca la Cluj, hai sa incercam cantina politehnistilor in Regie. Mincare buna, nimic de comentat, si cu siguranta mai putin toxica decit la orice fast-food, dar rece. Politehnica inca n-a inventat cuptorul cu microunde. Si nici masina de spalat, judecind dupa petele de pe fetele de masa.

Simbata tirziu.
Concert de hip-hop, la casa de cultura a studentilor, featuring Deceneu (cine pana mea e asta?) si Rimaru (fost Racla; nu ma ajuta mult, eu Racla am ascultat doar din contextul "noi suntem Cargo si Racla de celalata parte"). Deceneu a inceput prin a injura. S-a luat apoi de unu din public: "Tu si ma-ta sugeti p* lui Ceausescu!" etc. A Continuat prin a da o muie generalizata la tot publicul, care era in mare parte masculin, si cuprins de extazul neuronului comun. Eu am pretentia ca daca am platit un bilet, cel putin sa nu fiu injurata de banii aia.
Printre multe mutre de-a dreptul dubioase, personaje imbracate in niste haine de ar fi incaput tot neamul lor in aceeasi pereche de pantaloni si in jumate de camasa, se mai deosebeau si niscaiva personaje interesante: un individ cu par lung prins in codita impletita, trasaturi de amerindian si ochi albastri; un cuplu de rockeri care avusesera teribilul tupeu de a veni imbracati in negru si cu bocanci si care sedeau pe o canapea la fel de plictisiti ca si mine; o tipa ce arata mai degraba a rastafarian, si citeva pisi cu tocuri si decolteu generos.
Deceneu s-a prefacut a cinta vreo 10 minute, timp in care cei care se ocupau de sunet au reusit sa o dea in bara cu mai toate negativele, dupa care i-a lasat locul lui Rimaru. Si de aici a inceput sa sune binisor. Problema: de ce publicul il striga inapoi pe ala ce face muzica de doua parale, cind asta da din el chestii de vreo zece-mii-de-milioane-de-catralioane de ori mai faine? S-a intors si Weceneu in scena, au mai cintati ei doi si impreuna, Weceneu nereusind sa tina pasul nici una din dati, si asta a fost tot.

Duminica 5.30 dupa masa.
-Ala e muzeul Antipa.
-Da? Intotdeauna mi-am dorit sa-l vad si n-am reusit niciodata.
-La ora asta nu cred ca mai e deschis, dar hai sa vedem ce program au, poate mergem maine.
-Hai.
Miercuri-Duminica 9.00-18.00
Luni-Marti Inchis
Accesul este permis publicului doar pina la ora 17.00
-Cit e ceasul?
-E cinci jumate.
-Deci nici de data asta...

Duminica seara.
La iesirea din statia Semanatoarea a metroului, ma intilnesc cu Geo si Dinu. Cu Geo jucasem biliard virtual de un numar de ori, si am luat-o pe coaja cam tot asa de des, asa ca ne propusesem sa jucam si in viata reala, desi eram convinsa ca o sa ma bata. Singurul lucru care mi-a salvat onoarea a fost numarul de asteptare trei-sute-si-ceva, care ne-a facut sa renuntam sa mai jucam in seara aia. Piranha ne-a primit cu mult alcool si voie buna, si ne-am inmuiat in bere si vin de casa pina catre sfarsitul programului acestui deosebi(r)t lacas [de cultura si progres stiintific].

Luni.
Somn. Somn. Somn. Somn. Somn. Zburator cu (negre) plete vin' la mine de ma fura.
Catre seara am vizitat Barfly pe durata unei sticle de bere. Primele siptome de raceala.

Marti, ora cu soare.
Am fost pina in Berceni, la o prietena ce locuieste acolo, si care insista ca Berceniul e tot asa de aerisit si de linistit ca si Clujul. O fi... de altfel, acolo am remarcat singurul sediu al unei sucursale de Banca Transilvania din Bucuresti. De la o taraba am cumparat banane si portocale, si mi-am uitat bananele acolo. Tarabagiul a fugit dupa mine si mi-a adus bananele.

Marti 6.45.
Aveam intilnire la Piata Romana cu Uwrite si am ajuns prea devreme, asa ca am colindat o vreme in cautarea unei farmacii, sa-mi cumpar ceva gloante petru virusi. La ora stabilita ne-am recunoscut mai mult din ce ne-am descris noi la telefon ca vom purta, dar identificarea n-a fost deloc grea. M-am bucurat mult ca ne-am intilnit. De altfel, ne-am strans un grupulet vesel, au mai venit si Popej, Blogdan si Geo (in ordinea cronologica a aparitiei).

Marti 11.30
Trenul rapid Bucuresti- Undeva cu oprire prin Cluj era in statie la linia 9. Am plecat cu buchetul de zimbete al serii respective si l-am ascuns intr-un colt, pina cind am reusit sa-l revars aici, in citeva rinduri.

Friday 23 February 2007

No comments:

Post a Comment