Wednesday, June 17, 2009

Fire si margele

***
E nasol sa fii femeie in Romania de azi, am constatat eu dupa ce am dat cu nasul de niste baieti in fatza carora, oricum o dai, esi rau:
Daca te futi esti curva.
Daca nu te futi, esti nefututa.
Daca te futi constant cu unu' singur, se aplica versurile Parazitii: "numai femeile aduse de-acasa-s belelele." (O stare de spirit)

***
Ma intrebam zilele trecute despre originea sentimentului patern, pe care mi-am dat seama ca nu-l inteleg. Sentimentul matern mi-e clar de unde provine: e simplul fapt ca femeia poarta in sine o noua fiinta, o simte crescand si miscand, ii da nastere, cu durere, si o alapteaza. Dragostea materna apare instinctiv. Dar tatal? Dragostea lui pentru copil de unde provine? Copilul lui cum ii devine drag? Este pentru ca e odrasla femeii pe care o iubeste? Ma indoiesc, pentru ca sunt si oameni care fac copii cu femei pe care nu le iubesc. Este pentru ca ii impune societatea, ca datorie de neinlaturat? Este grija pentru propriul lui cod genetic transmis? Sau este un fel de atasament pe care il dezvolta in timp, asa cum s-ar atasa de un catel?

***
Oare Ana lui Manole chiar e zidita acolo? Cam asta ma intrebam eu uitandu-ma lung la locul insemnat de pe zidul bisericii, unde se spune ca este Ana. Sunt convinsa ca tehnologia moderna ar putea stabili daca in zid se afla ramasite umane, sau este doar un mit. Si de asemenea sunt convinsa ca nimeni nu vrea sa caute. Daca legenda este adevarata, se adevereste un fapt sinistru. Daca legenda este neadevarata, ar fi putin dezamagitor, pentru ca inseamna ca este doar o minciuna. (Dar daca Ana era o oaie?)

***

Mi-e dor de Barcelona. Mi-ar placea sa ma intorc in orasul acesta cu multe fetze. Barcelona este un oras cu plaja, mare si soare arzator, si ca atare are aerul acela de vacanta si de libertate. Barcelona este un oras de cultura, arhitectura si pictura si vizitatorii au ce vedea pe strazi si in muzee. Barcelona este un oras industrial, cu fabrici si blocuri, unde muncitorii au iesit pe strazi sa protesteze atunci cand a fost cazul. Barcelona este un oras cu strazi inguste, pietruite, intre cladirile medievale, cu balcoane pline de rufe intens colorate, fluturand in vant si in soare. Barcelona este un oras cu oameni prietenosi acolo unde nu sunt turisti, sau cu turisti si fara oameni. M-as intoarce azi, doar sa ma mai plimb putin pe strazi.

***
Daca esti obisnuit cu un status quo, orice schimbare este greu de suportat.

Friday 28 November 2008

No comments:

Post a Comment