Tuesday, June 30, 2009

Despre valoare



Am ajuns acasa si mi-am trantit pe pat asa-zisa poseta, care, de fapt, are volumul unei genti mici de voiaj. Peste geanta am trantit mapa cu diploma mea de licenta si o copie legalizata a ei. Mai tarziu, pe cand citeam o carte, mi-am dat seama ca pe cand ma schimbam de hainele de oras, am trantit neglijent peste mapa cu diploma perechea de sosete cu care fusesem incaltata mai devreme. Am muncit mult ca sa obtin diploma aia. Facultatea de Litere nu e una usoara, sunt multe cursuri, multe examene si bibliografii interminabile. Si uitandu-ma la sosetele murdare, intoarse pe dos si trantite nepasator peste diploma, n-am putut sa nu ma intreb cata valoare pun eu de fapt pe diploma mea.

Tineam in mana o pereche de cercei primiti de la fratele din America al prietenului meu, acum fost. Si cu aceeasi mana am luat o cutie ce trebuia aruncata la gunoi si vreo doua bonuri. Si cand am aruncat, am aruncat tot din mana, inclusiv cerceii. Oare cata valoare au ei pentru mine, din moment ce n-am fost suficient de atenta ca sa nu-i las sa cada cu restul?

Am primit mai demult un ursulet de plus, cadou de ziua mea. Asta in conditiile in care eu nu suport sa primesc jucarii. Pe moment am fost dezamagita de cadou. Dar au trecut ani de atunci, si mi-am luat ursul sa locuiasca cu mine in toate locurile unde am stat cu regim mai mult sau mai putin permanent. Se pare ca valoarea lui pentru mine este una mai mare decat cea estimata initial.

O fata se cupleaza cu iubitul prietenei ei inainte ca acestia sa se desparta. Si atunci, ma intreb, cata valoare are prietenia pentru ea?

El, care se cupleaza cu prietena iubitei, avea obiceiul sa-i tina iubitei intrminabile predici si teorii cu privire la fidelitate absoluta, profesan-o si pretinzad-o. Spunea ca fidelitatea este principiul lui de capatati, dupa care traieste. Si atunci cand isi incalca principiile, nu pot sa cred decat ca ele sunt false principii, care de fapt nu au nici o valoare si ca nu va putea trai dupa ele niciodata. Si ca sa fie totul perfect, o mai si minte pe iubita lui la despartire, spunand ca nu a intalnit pe nimeni. Oameni ca acestia nu valoreaza nimic.

1 comment:

  1. ai terminat facultatea de litere?
    wow.congratz.
    and btw,you're right.oameni ca aia nu valoreaza nimic.asa ca de ce sa te deranjezi? nu se merita.

    ReplyDelete