Wednesday, June 17, 2009

Profesii

Copil fiind, existau pentru mine anumite profesii invaluite in mister. De exemplu, in capusorul meu cel mic, nu intelegeam cum faci ca sa devii sofer de autobuz. Cativa ani mai tarziu mi-am dat seama ca nu-i asa o problema, doar iti iei permis de conducere profesionist si te angajezi la compania de transport local. Dar aviator? Cum ajungi sa zbori pe avion? Ei, e o scoala si pentru asta, militara sau civila. Dar asitenta medicala, strungar, tapiter? Si cum ajungi sa lucrezi la gara?

Si profesor? Profesorii sunt insa un capitol aparte. Nu puteam sa mi-i imaginez facand altceva decat citind sau scriind. Si intotdeauna trebuia sa aiba haine frumoase. Abia dupa vreo 5 ani de scoala mi-am dat seama cu uimire ca si ei sunt ca toti oamenii, ca fac si ei cumparaturi, ca au o familie, ca spala vase si haine, ca acasa poarta papuci de casa.

Au trecut anii si am aflat cam ce fel de scoala trebuie oamenii sa faca pentru meseriile astea. Dar inca mai sunt unele care ma eludeaza. Ce trebuie sa faci ca sa ajungi mecanic de locomotiva? Sau cum ajungi vatman pe tramvai? Iti iei permis de conducere categoria T? Dar pentru metrou?

Wednesday 5 November 2008

No comments:

Post a Comment